Cтруктурований зміст (завдання для 2-АШ, 2-БШ, 3-АШ, 3-БШ)

Групи -  2-АШ, 2-БШ
Семестр 4

Увага! Заняття проходять по 2 години через тиждень.


Критерії оцінювання:
Практична робота – 5 балів
Самостійна робота –  по 2 бали за кожну
Лабораторна робота  - 5 балів
Конспект лекцій – 5 балів
Контроль модуля – 25 балів за 3 модуль, 20 балів за 4 модуль.
Підготовка презентацій до самостійної роботи – 5 балів.
Підбір відео уроку до тем змістових модулів   - 5 балів.

Тема
Діяльність студента
Термін
Змістовий модуль 3
«Загальне поняття про дидактику»
1.Ознайомитися з матеріалами лекцій «Загальне поняття про дидактику»»Сутність процесу навчання». Скласти конспект.
2. Виконати лабораторну роботу №1(дивись методичні рекомендації, урок в 1 класі).
3. Виконати практичну роботу за підручником Кузьмінський А.І., Вовк Л.П., Омеляненко В.Л. Педагогіка:завдання і ситуації: практикум ( К.: Знання-Прес, 2003):
№1 с.65, №5 с.67.
4. Виконати самостійні роботи № №7,8,9,10 (дивись методичні рекомендації).
5. Виконати завдання контролю змістового модулю №3.
10 годин  
(5 тижнів)

Змістовий модуль 4
«Принципи навчання»
1.Ознайомитися з матеріалами лекції «Принципи навчання». Скласти схему-опору.
2. Виконати лабораторну роботу №2 (дивись методичні рекомендації).
3. Виконати практичну роботу за підручником Кузьмінський А.І., Вовк Л.П., Омеляненко В.Л. Педагогіка:завдання і ситуації: практикум ( К.: Знання-Прес, 2003):
№2 с.81, №4 с.82.
4. Виконати самостійні роботи № № 11, 12 (дивись методичні рекомендації).
5. Виконати завдання контролю змістового модулю №4.
8 годин
(4 тижні)

Контроль змістового  модуля №3

1.     Дайте відповіді на питання (8 балів):
-         Що таке дидактика?
-         На які питання дає відповідь дидактика?
-         Який внесок в розвиток дидактики зробив Я.А.Коменський?
-         Що таке навчання?
-         Які функції виконує процес навчання?
-         Чому навчання двосторонній процес?
-         Які ознаки має процес навчання?
-         Що є рушійними силами процесу навчання?

2.     Вирішить тестове завдання (8 балів):

1.     Що таке дидактика?
а) теорія навчання і освіти
б) теорія виховання
в) теорія навчання, освіти і виховання
г) розділ загальної педагогіки, який розглядає питання методики навчання окремих методик

2.     Яка схема вірно відображає взаємозв’язок  педагогіки, дидактики і окремих методик?
а) педагогіка – окрема методики – дидактика
б) дидактика – педагогіка – окрема методика
в) педагогіка – дидактика – окрема методика

3.     Виправте помилки: процес навчання має таку логічну схему:
а) розуміння
б) сприймання
в) осмислення
г) узагальнення
д) систематизація
є) закріплення

4.     Що є рушійною силою процесу навчання?
а) відповідальність учнів за свої знання
б) вимоги вчителів до учнів
в) розуміння учнями суспільного обов’язку старанно навчатися
г) ваша відповідь

5.     Який із шляхів реалізації функцій процесу навчання зайвий?
а) використання змісту навчального матеріалу
б) підбір форм, методів, прийомів навчання
в) протиріччя між розумінням матеріалу вчителем і розуміння його учнями
г) використання оцінки
д) особистість педагога

6.     Яка з ланок процесу навчання зайва?
а) отримання навчального матеріалу
б) осмислення і розуміння навчального матеріалу
в) засвоєння нового матеріалу
г) закріплення навчального матеріалу
д) застосування на практиці

7.     Який етап у проблемному навчанні зайвий?
а) створення проблемної ситуації
б) формулювання проблеми
в) вирішення проблеми
г) висунення гіпотез
д) перевірка найважливіших гіпотез

8.     Назвіть три відомих підходів до навчання.
а) репродуктивний
б) проблемне навчання
в) частково-пошуковий
г) пояснювально- ілюстративний
д) програмоване навчання


3.     Дайте відповіді на запитання (8 балів):
1.     Дидактика – це розділ загальної педагогіки, який займається питаннями навчання та освіти.
2.     Успіх процесу навчання залежить від роботи вчителя та самостійності і активності учня.
3.     Засновником дидактики є К.Д.Ушинський.
4.     Рушійні сили процесу навчання - протиріччя.
5.     Функції процесу навчання – освітня  і виховна.
6.     Мотиви навчання – це спонуки до навчання.
7.     Етапи засвоєння знань – сприймання, осмислення, закріплення.
8.     Вперше термін «дидактика» в педагогічну науку ввів В.Ратке.


Контроль змістового  модуля №4

1.     Продумайте систему правил навчання до кожного принципу навчання.
 (5 балів).

2.     Яким принципам навчання відповідають народні прислів’я. (5 балів)

-         Тоді учи, як упоперек на лавці лежить, а як повздовж, то тоді його вже трудно вчити.
-         Що голова – то розум.
-         Краще раз побачити, ніж сто разів почути.
-         Хто думає, той і розум має.
-         Хто що вміє, то і діє.
-         Спочатку ази та буки, а потім підуть науки.

3.     Які принципи навчання ілюструють дані висловлювання (5 балів):
1.     «Учіння із захопленням» та «Не захоплюйтесь захопленням в навчанні».
2.     О.Герцен: «Завдання педагогіки – зробити науку до того зрозумілою і засвоюваною, щоб змусити ії говорити простою, звичайною мовою».
3.     Д.Мендєлєєв: «Знання  без виховання – це меч у руках божевільного».
4.     А.Дістервег: « Не в кількості знань полягає освіта, а в повному розумінні та вмілому застосуванні всього того, що знаєш».
5.     Пам’ятайте, «боги і люди живуть там, де їх хвалять».

4.     Вирішить завдання (5 балів).

1.     Що називають принципами навчання?
         а) Принципи навчання виражають загальні закономірності і методи викладацької роботи учителя.
         б) Це вихідні положення, які визначають зміст, організаційні форми і методи навчальної роботи відповідно до мети навчання.
         в)  Це правила і закономірності, які вказують на шляхи організації пізнавальної діяльності  учнів.
   
2.     У чому ви вбачаєте відмінність дидактичних правил від дидактичних принципів?
а) Правила конкретизують принцип.
б) Правило є відображенням загальної закономірності.
в) Правило, на відміну від принципу, має суб’єктивний характер.

3.     Яке із тверджень не є закономірністю.
а) Виховуючий характер навчання.
б) Обумовленість навчання суспільними потребами.
в) Залежність навчання від умов, в яких воно протікає.

    4. Який педагог вперше запропонував принципи для навчання дітей                                      шестирічного віку?
            а) К.Ушинський.
            б) Л. Занков.
            в) М. Давидов.
            г) Ш. Амонашвілі.

    5.  Який принцип навчання є «золотим правилом дидактики»?
         а) Принцип систематичності та послідовності.
         б) Принцип зв’язку навчання з життям.
         в) Принцип виховую чого характеру навчання.
         г) Принцип наочності.

Групи -  3-АШ, 3-БШ
Семестр 6

Тема
Діяльність студента
Термін
Змістовий модуль 9
«Мета та завдання виховання»
1.Ознайомитися з матеріалами лекцій «Мета та завдання виховання», «Сутність процесу виховання».
2. Прочитати виклад матеріалу за підручником «Педагогіка» М.М.Фіцула та охарактеризувати функції процесу виховання.
3. Користуючись творами В.О.Сухомлинського, виписати 5-6 суджень про завдання і зміст виховання.
4. Виконати самостійні роботи № № 19,20 (дивись методичні рекомендації).
5. Виконати практичну роботу (скласти педагогічну ситуацію з теми «Сутність процесу навчання», можливо у вигляді відео фрагменту).
5. Виконати завдання контролю змістового модулю №9.
10 годин  
(5 тижнів)

Змістовий модуль 10
«Сутність процесу виховання»
1. Скласти конспект з тем «Методи виховання» та «Робота з колективом  учнів» (М.М.Фіцула «Педагогіка», с.330-356, 372-394).
3. Виконати практичні роботи:
- спланувати проведення психолого-педагогічного консиліуму  «Обговорення характеристики вихованця та підбір методів виховної роботи  з ним»,
- вирішити педагогічні ситуації №16 с.180, №1 с.192 (підручник  Кузьмінський А.І., Вовк Л.П., Омеляненко В.Л. Педагогіка:
завдання і ситуації: практикум ( К.: Знання-Прес, 2003).
4.
5.Виконати самостійні роботи № № 21-25 (дивись методичні рекомендації).
6. Виконати завдання контролю змістового модулю №10.
8 годин
(4 тижні)


Критерії оцінювання 9 змістового модулю

Практична робота – 5 балів
Підбір відео фрагменту – 5 балів
Самостійна робота –  по 2,5 бали за кожну
Конспект лекцій – 5 балів
Підбір суджень – 5 балів
Характеристика функцій процесу виховання – 5 балів
Контроль модуля – 25 балів.



Контроль змістового модуля №9

1.     Опишіть виховний ідеал, до якого ви б хотіли прагнути (5 балів)

2.     Наведіть приклад із власного життя про дію рушійної сили, яка впливала на ваше виховання, чи виховання ваших знайомих. (5 балів).

3.     Дайте відповіді на питання тесту ( 10 балів):
1.     Розділ загальної педагогіки, який вивчає процес виховання.
а) теорія виховання
б) виховний процес
в) методи виховання

2.     Які теорії виховання існують в педагогіці?
    а) теорія авторитарного виховання
    б) теорія вільного виховання
     в) теорія формальної освіти

3.     В якому державному документі зазначена головна мета виховання і освіти?
     а) Закон України «Про освіту»
     б) Концепція національного виховання
     в) Державна національна програма «Освіта. Україна 21 століття».
4.  Назвіть функції процесу виховання.
     а) виховання, самовиховання
     б) виховання, самовиховання, перевиховання
     в) виховання, перевиховання

         5. Керівні положення, які визначають загальні закономірності процесу виховання та визначають вимоги до змісту, організації та методів виховного процесу.
    а) методи виховання
    б) напрями виховання
    в) принципи виховання

6.     Якому педагогу належить вислів: «Метод виховання – це інструмент доторкання до особистості»
  а) А.Макаренко
  б) В. Сухомлинський
              в) І. Гербарт

7.     У чому полягає сутність процесу виховання?
      а) це озброєння учнів достатньою сумою знань
             б)це включення дітей в життєві ситуації, які й забезпечують
                 оволодіння певними  якостями
             в) це процес формування особистості в цілому або окремих ії якостей

8.     Із наведених тверджень виберіть ті, які означають закономірності виховного процесу.
а) врахування вікових та індивідуальних особливостей
б) виховання в колективній діяльності
в) пріоритет загальнолюдських та національних цінностей
г)дотримання потреб у спілкуванні
д) цілеспрямованість виховних впливів

9.     Який педагог мету виховання вбачав у вихованні джентльмена?
 а) К.Ушинський
 б) І.Гербарт
 в) Ж. Руссо
 г) Д.Локк

10.                   Виховний процес, спрямований на подолання негативних сторін особистості – це:
а) виховання
б) перевиховання
в) самовиховання


4.     Дайте відповіді на запитання (5 балів):
-         Які ознаки притаманні процесу виховання?
-         Що таке виховний процес?
-         Що є рушійними силами процесу виховання? Наведіть приклад.
-         Від чого залежить мета виховання? Відповідь обґрунтуйте.
-         Яка мета виховання на сучасному етапі розвитку суспільства?


Критерії оцінювання 10 змістового модулю

Практична робота –  по 5 балів за кожну
Самостійна робота –  по 2,5 бали за кожну
Конспект лекцій – 5 балів
Підбір відео фрагментів, які б ілюстрували методи виховання – 5 балів
Характеристика функцій процесу виховання – 5 балів
Контроль модуля – 25 балів.


Контроль змістового модуля №10

1.     Із творів А.С.Макаренка  «Педагогічна поема», «Прапори на баштах» випишіть 4-% яскравих прикладів використання методів виховання ( 5 балів).
2.     Складіть 10 -15 правил для педагога – вихователя з керівництва дитячим колективом (5 балів).
3.     Виконайте тестове завдання (5 балів):
1.     Методи виховання –це:
а) способи впливу на свідомість, волю вихованців
б) інструмент доторкання до особистості
в) засоби взаємопов’язаної діяльності
                2. Засоби виховання – це:
а) способи впливу на свідомість, волю вихованців
б) конкретні заходи, форми, види діяльності
в) засоби взаємопов’язаної діяльності, що використовуються в процесі реалізації того чи іншого методу виховання
               3. Із названих понять виберіть ті, які належать до методів виховання.
а) заохочення                               і) диспут
б) спостереження                        к) вправи        
в) екскурсія                                  л) інструктаж
г) вимога                                      м)привчання
д) переконання                             н) режим
є) туристичний похід                   о) приклад
ж) «вибух»                                    п) гра
з) покарання                                  р) лекція
               4. Назвіть основні групи методів виховання.
а) методи формування свідомості
б) методи вправ
в) методи стимулювання позитивної поведінки
г) методи позитивного прикладу
д)методи організації діяльності
               5. Які методи входять в групу методів стимулювання позитивної  поведінки?
  а) заохоченя
б) гра
в) «вибух»
г) громадське доручення
д)покарання

4.     Виконайте тестове завдання (10 балів):
1.     Що таке колектив?
а) група дітей одного віку, у якої є певне завдання і керівник
б) група вихованців, які займаються спільною діяльністю під керівництвом вихователя
в) група дітей, об’єднаних спільною діяльністю, метою, спрямованої на інтереси суспільства
               2. Що не є ознакою  розвинутого дитячого колективу.
а) наявність суспільно-значущих цілей
б) спільна навчальна діяльність
в) відчуття захищеності кожного члена колективу
     г)відносини взаємодопомоги, відповідальності за справи
               3. Дисципліна в дитячому колективі  базується на:
а) розпорядженнях вихователя
б) самоуправлінні та самоорганізації
в) виконанні правил поведінки, передбачених статутом школи
               4.  Стадії розвитку колективу А.Макаренко визначав в залежності від:
а) кількості членів колективу
б) характеру та постановки вимог
в) характеру діяльності колективу
               5. Розвиток дитячого колективу відбувається:
а) під впливом вимог вихователя
б) у процесі колективної діяльності
в) у процесі навчання
               6. Колективу притаманні такі функції:ї
а) навчальна
б) організаторська
в) морально-виховна
г) трудова
д) стимулююча
               7. При постановці перспективних ліній слід виходити з:
а) наявної суспільно-політичної ситуації
б) особистих прагнень членів колективу
в) загальнодержавних проблем
               8. Вихователь при прийнятті важливих рішень колективного характеру повинен:
а) сам приймати рішення
б) радитись з активом колективу
в) вирішувати проблеми разом на зборах колективу
                9. Колективною діяльність вважається тоді, коли:
а) дії однієї людини завжди узгоджуються з діями інших і орієнтовані не на себе, а на досягнення загальної мети
б) вихованці працюють разом
в) відбувається диференціація інтересів і дій кожного члена колективу
             10. При застосуванні методу «паралельної дії» вихователь повинен використовувати:
а) негативне ставлення колективу до індивіда, що скоїв провину
б) бажання дітей допомогти члену свого колективу, який очікує на допомогу
в) свій авторитет, тиск на колектив

Немає коментарів:

Дописати коментар